Tuesday, December 29, 2009

Dallas The Series Versi KB


Teringat saya pada satu siri soap opera Dallas yang cukup tersohor di era 80an. Kisahnya mengenai perebutan kuasa dan harta, sehingga adik-beradik sanggup bercakaran.

Akan apa yang berlaku di Kelantan kini, kisahnya hampir sama. Krisis timbul bila anak-beranak cuba menguasai kekayaan negeri. Tapi terdapat juga perbezaan yang ketara, iaitu orang lain pula jadi mangsa.

Sorang demi sorang dipaksa meletak jawatan supaya tiada lagi halangan untuk anak-beranak menguasai negeri punya kekayaan.


Peristiwa sebegini telahpun berlaku kepada PM yang telahpun menjadi mantan. Cukup kesian, mantan PM itu tiada siapa pedulikan.

Adakah TGNA akan menerima nasib yang sama nanti, berakhir dengan dihina kerana meletakkan keluarga melebihi kepentingan parti. For the rest of the stories read at Parpukari.

3 comments:

  1. Kepada e-Patriot SSS,

    Sempena kita melangkah ke tahun 2010, kami di Satu Sekolah Untuk Semua (SSS) ingin menghulurkan setinggi perhargaan dan terimakasih kepada Tun/Tan Sri/Puan Sri/Dato Seri/Datin Seri/Tunku/Tengku/Tuan/Puan di atas sokongan padu yang kami terima terhadap kempen SSS ini.

    Kami juga ingin mengambil kesempatan ini untuk kita sama-sama menyemarakkan lagi sokongan terhadap kempen ini dengan melibatkan saudara mara dan sahabat handai yang masih belum lagi menandatangai petisyen kempen ini di SINI dan juga para bloggers untuk menzahirkan sokongan masing-masing dengan mempamirkan logo SSS di laman blog masing-masing.

    Terima kasih sekali lagi atas sokongan padu yang diberikan. Kami amat menghargainya.

    Salam Sejahtera,

    “SATU BAHASA, SATU BANGSA, SATU NEGARA”
    Admin SSS

    ReplyDelete
  2. Untuk harga emas jongkong dan lain-lain yang hebat sila hubungi kami di goldman999.9@hotmail.com.

    Harga lagi murah daripada Habib, Poh Kong dan dealer2 lain. Bekalan antarabangsa.

    Rebat tunai segera RM 1,000 hingga RM 1, 500.

    Terima kasih.

    ReplyDelete